Ono se pořád diskutuje rychlé dobíjení, jenže nikdo už neupozorňuje na to, že aby se akumulátor rychle nabil, tak je potřeba mnohem větších proudů a také chlazení, aby se nepřehřál. Takže nabít akumulátor o kapacitě 1000mAh za 5 minut prostě bude vyžadovat zdroj, který dodá proud 12A !!! Na to už jsou potřeba pořádné kabely a všechno tak nějak správně nadimenzované a robustní, čili žádné malé nabíječky, tak jak je teď známe. I kdyby jsme se smířili s tím, že se akumulátor nabil i za 15 minut, tak je potřeba proud 4A, což je pořád dost.
Proto nikdy nebudeme mít možnost nabíjet akumulátor v autě za stejnou dobu, jako natankovat benzín, prostě by to byly šíleně velké proudy.
Odpovědět0 1
USB-C by měl zvládat 100W jestli se nemýlím, takže nabití mobilu žádný problém. S většími baterkami už to bude větší legrace. Co se aut týká, tak dobíjecí stanice vedle vedení VVN, nebo patřičnou akumulaci v místě.
Každopádně o zázračných baterkách se píše 20 let a pořád nic lepšího než lithium není... Zajímat se má smysl až po zahájení sériové produkce.
Odpovědět1 0
Neměli náhodou s USB-C problém, že stačí, aby byl kablík nepatrně tenčí než je specifikace a hořel?
Odpovědět0 0
Zakladni otazka zni co je to nepatrne ? :) On bude rozdil mezi znackovym kabelem a nejakym luntem s osizenou medi, osizenou izolaci a blbe napajenymi konektory.
Podle normy se da vicezilovym CYKY kabelem protahnout cca 10A na mm2 medi do teploty 70°C. Pro predstavu, to by znamenalo, ze treba sitovym kabelem cat5e (4x2x0.5) by se dalo protahnout cca 20A aniz by se roztekl a vznitil. Kdo chce, nech si vyzkousi ;)
Odpovědět0 0
Tak znovu a lepe ztratovy vykon bud Pt=U*I, pricemz ubytek napeti roste , jinak receno tahnout stejnym dratem 5V, 50V a nebo u elektroprdu je hodne nad 500V
Odpovědět0 1
Ano, USB-C na nabíjení nesmíš kupovat u číňanů...
Odpovědět0 0
Slovíčko "nikdy" je hodně nebezpečné a raději bych ho nepoužíval. Ale ano, v dohledné době to není.
Cose týče mobilů, tam to využití zase tak moc nevidím. Jednak to co píšeš - malé elegantní nabíječky bychom museli vyloučit - a to to trvalo, než jsme se k nim dostali a hlavně u toho mobilu je to celkem jedno, stejně ho nabíjíme přes noc. Ale u těch aut je to velké téma. Aby začali masově přebírat úlohu klasických aut musí se vyřešit alespoň jeden z těchto dvou problémů: 1) malá kapacita baterií, 2) pomalé nabíjení.
Když to vydrží dlouho jezdit, nebude vadit, že se to dlouho nabíjí. Když se to bude rychle nabíjet, nebude zase tak vadit, že to má tak malý dojezd.
Odpovědět2 0
Dost pochybujem, ze by si ludia chceli mat pod nohami VVN kable, byt dobre tienene. Hlavne izolacie tvory najvascie straty. Neviem si to predstavit ani na dedine, nieco take mat na dome, to aby som si daval pozok, kde moje deti pustaju sarkana. Ak by to bolo centrelyzovane, zase by to bol problem, nakolko pocet miest by bol obmedzeny. Ak mam na vyber zvolim moznost pomale "bezpecne" nabyjanie napriklad 400V ale mega dojazd autaku aspon 1000 KM v zime. Potom by mi nevadilo mat no napichnute aj cely weekend na nabijacke.
Odpovědět0 0
To bylo mysleno asi tak, jakoze u VVN vyroste něco jako "benzinka" na hromadne a rychle nabijeni vozu. Tahat VVN na sidliste je samozrejme nesmysl. Tam by musely vzniknout akumulacni stanice, ktere budou akumulovat volnou kapacitu behem dne.
Jinou cestou je elektrifikovat velke mnozstvi parkovacich stani a přes noc dlouhodobeji dobijet pomoci inteligentních siti. Ridic zada, kdy planuje odjet a sit distribuuje energii podle aktuálních moznosti jednotlivym vozidlum.
V kazdem pripade je to hromada infrastruktury a nevyresenych problemu, nicmene soudruzi v GB uz dnes vi, ze v roce 2040 to vse bude fungovat :)
Odpovědět1 0
:-D Tak nějak...
Odpovědět0 0